7 A B C D E F H K L M N O P R S U W

Landing page

Mit jelent a landing page? A „landing page” (magyarul: érkezési oldal) egy olyan weboldalt jelent, amit egyetlen célnak alárendelve készítettek el. Ez a cél arra vonatkozik, amit a látogatótól várunk. Az elvárt célt az online marketing konverziónak hívja: ami sokféle lehet és függ az iparág sajátosságaitól, az adott marketing kampány típusától és végső céljától, a … Olvass tovább

Lead jelentése

Mi a lead jelentése a marketingben? A „lead” vagy „prospect” jelentése üzleti életben, érdeklődő, más szóval mindenki, aki potenciális vevőként azonosítunk, aki egy meghatározott termék, szolgáltatás iránt érdeklődik. Sales megközelítésben a „lead” a kapcsolatfelvételi lehetőségre utal a potenciális ügyféllel. A marketing feladata hogy folyamatosan, értékes (tehát releváns) érdeklődőket szállítson az értékesítési osztálynak, vagy direkt értékesítés … Olvass tovább

Marketing

Mi a marketing fogalma és célja? A marketing termékek és szolgáltatások népszerűsítésére és értékesítésére irányuló tevékenységek köre, amibe bele tartozik a reklám és a piackutatás is. A marketing az üzletszerzésben elejétől a végéig jelen van. Nehéz különválasztani az értékesítéstől, hiszen része annak. A marketing fogalma a célja alapján határozható meg legjobban.  A marketing minden olyan … Olvass tovább

Niche

A ’Niche’ jelentése a marketingben A „niche”, ejtsd: „nís” jelzővel azokat a réspiacokat nevezzük, melyek jól körülhatárolható piaci szegmenseket fednek le. Előfordulnak még a „niche market”, vagy magyarul réspiac vagy piaci rés kifejezések is azonos jelentéssel. A piaci réshez meghatározott termékjellemzők, árkategória, minőség és demográfiai jellemzők társulnak. Számos versenyelőnye lehet, ha a vállalatod egy létező … Olvass tovább

Opt-in

Mit jelent az „opt-in” az online marketingben? Az Opt-in kifejezést az online marketing széles körben használja. Az opt-in jelentése: hozzájárulást, beleegyezést fejez ki azzal kapcsolatosan, hogy egy magánszemély adatai további kommunikációs felhasználásra kerüljenek. Ez a hozzájárulási nyilatkozat általában közvetlenül egy weboldal vagy webáruház, egy célzott landing oldal meglátogatásakor történik. Technikailag maga a hozzájárulási felület egy … Olvass tovább

Organikus jelentése

Mit jelent az „organikus” kifejezés az online marketingben? Az organikus kifejezéssel a keresőoptimalizálás és az analitika során is találkozhatunk. Organikusnak nevezzük a webes forgalom azon részét, amely hirdetések nélkül, kizárólag keresőmotorokon keresztül valósul meg. Az organikus forgalom a tárgyhoz tartozó lényeges és hasznos tartalomnak köszönhető. Ameddig a keresőmotorok (Google, Bing, Yandex, Yahoo, stb.) a rangsorolási … Olvass tovább

PPC

Mit jelent a PPC rövidítés? A PPC az angol pay per click mozaikszó rövidítése. Magyarul azt az online hirdetési modellt jelöli, amikor kattintások után kell fizetni a hirdetési rendszerben. Az online marketing egyik legütőképesebb, instant bevételt generáló hirdetési megoldása. Az üzleti modellt a Google vezette be, a keresőhirdetésekkel (Search Ads). Ma pedig már számos erős … Olvass tovább

PR

Mi a PR? A PR az angol Public Relations (ejtsd: píár) kifejezés rövidítése. Magyar jelentése egyetlen szóval: közönségkapcsolatok. Szakmai körökben magyarul „pé-er”-nek ejtik helyesen, de mindkét alakban használatos itthon.  Egy vállalkozás közönségkapcsolatai a szervezet teljes stratégiai kommunikációjára utal, amit a teljes nyilvánosság felé kialakított kép ápolásával folytat. A vállalati PR nem egyszeri akciót vagy eseményt … Olvass tovább

Push-üzenet

Mi a push üzenet szerepe az ügyfél-kommunikációban? Push üzenetet, vagy értesítést jó eséllyel naponta kapunk a mobiltelefonunkon, vagy a böngészőben, anélkül hogy tudnánk, hogy a neve push üzenet. Az angol kifejezés arra a típusú üzenetküldésre vonatkozik, amit az okos-telefonra telepített alkalmazások, vagy egyes weboldalak a böngészőkön keresztül küldenek. Természetesen ezek nem beleegyezés nélküli üzenetek, hanem … Olvass tovább

Relevancia jelentése a marketingben

A relevancia a marketingben a lényeges és fontos információk meghatározására utal, amelyek segítik a célzott kommunikációt. A hirdetési tevékenységek során számos aspektusban találkozunk a relevancia fogalmával, mint például: A Google Ads rendszerében a hirdetések relevanciája kulcsszerepet játszik a hirdetési minőségi mutató (Quality Score) kialakításában, amely egy 1-10-es skálán értékeli a hirdetéseket. A minőségi mutató összetevői … Olvass tovább